ثبت برند

راهنمای ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

  • در هر کسب و کاری داشتن یک برند و ثبت آن به شما کمک می کند تا بتوانید کسب و کار انحصاری خود را داشته باشید. داشتن یک برند در دنیای لوازم آرایشی و بهداشتی جز الزامات است چرا که با وجود آن دیگر کسی نمی تواند از محصولات شما سو استفاده کند. همچنین باعث می شود تا شناخته تر شوید و به فروش بالایی دست یابید. این یک پیشرفت بی قید و شرط برای شما خواهد بود. قطعا شما هم سوالات بسیاری در این باره دارید و احتمالا نمی دانید باید از کجا شروع کنید و چه کارهایی را انجام دهید، برای یافتن پاسخ سوالات خود تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

    مراحل ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

    برای ثبت برند خود یک پروسه مشخصی را به صورت گام به گام باید پیش بروید. این مراحل عبارتند از:

    راهنمای ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

    راهنمای ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

     

    • استعلام بگیرید

    شما برای برند خود نیاز به یک اسم دارید. این اسم همان نام برند شما است که با آن شناخته خواهید شد و به عبارتی یک هویت به محصول شما خواهد بخشید. بعد از انتخاب اسم باید استعلام بگیرید تا محصولی مشابه محصول شما و با همان اسم ثبت نشده باشد که در صورت ثبت دیگر شما نمی توانید از ان اسم برای برند خود استفاده کنید.

    • مدارک خود را آماده کنید

    بعد از استعلام و تایید نام دلخواه شما باید مدارک مورد نیاز خود را آماده کنید تا بتوانید برند خود را به ثبت برسانید. این مدارک عبارتند از:

    • شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی برابر اصل از تمامی صفحات
    • چنانچه برند شما به صورت لاتین می باشد باید کپی برابر اصل کارت بازرگانی خود را نیز ارائه کنید.
    • نمونه برند را به تعداد 10 عدد در ابعاد شش در شش
    • کپی برابر اصل مجوز فعالیتتان مانند: جواز تاسیس، پروانه ساخت و بهره برداری و …
    • ثبت اظهار نامه برند
    راهنمای ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

    راهنمای ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

    حال باید اظهار نامه برند خود را ثبت نمایید. در این اظهار نامه یک سری نکات مهم وجود دارد که باید همه آن ها را به صورت کامل رعایت کنید و در صورت عدم رعایت برایتان دردسر ساز خواهد شد.

    • بررسی پرونده

    حال بعد از گذراندن مراحل فوق پرونده شما در نوبت قرار میگیرد تا توسط کارشناسان بررسی شود. 3 کارشناس مسولیت بررسی پرونده شما را بر عهده دارند. بعد از تایید این سه نفر پرونده شما برای بررسی به رئیس اداره ثبت علائم تجاری ارسال خواهد شد و در صورت تایید آن نیز از طریق سامانه به شما اطلاع داده خواهد شد.

    • تشکیل پرونده فیزیکی

    دیگر وقت آن است که به صورت عملیاتی وارد ماجرا شوید و با مراجعه به اداره مالکیت معنوی یک پرونده برای خود ایجاد نمایید و با پرداخت هزینه های مربوط به آن من جمله هزینه ثبت برند و … کار را پیش ببرید.

    راهنمای ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

    راهنمای ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

    • سند خود را دریافت کنید

    تبریک میگویم بعد از گذراندن مراحل بالا شما در این مرحله میتوانید با مراجعه حضوری به اداره ثبت مالیکت معنوی به همراه مدارک شناسایی میتوانید سند برند خود را تحویل بگیرید و به صورت رسمی کارتان را انجام دهید.

    طبقه بندی های برند لوازم آرایشی و بهداشتی

    ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی در طبقه بندی های مختلفی انجام می شود. حدود 13 طبقه که هر یک از ان ها دارای محصول های مشخصی است و شما نمی توانید تمامی محصولات خود را در یک طبقه ثبت کنید. برای مثال طبقه سوم شامل روغن های آرایشی دارای اسانس، صابون، عطر ها و … می باشد. در صورتی که طبقه پنجم شامل مواد ضدعفونی کننده و … می شود. متناسب با محصولتان باید طبقات ان را مشخص نمایید.

    راهنمای ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

    راهنمای ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

    مدت زمانی که برای ثبت برند لوازم آرایشی صرف می شود چقدر است؟

    صفر تا صد ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی شما در حدود بازه دو ماهه انجام خواهد شد. البته این خوش بینانه ترین حالتی است که در ان شما تمامی مدارک لازم را به صورت آماده داشته باشید و مراحل را به صورت پی در پی انجام دهید. اما بازه زمانی برای تایید برند شما به صورت ثابت حدود 1 ماه طول خواهد کشید. اگر زمان لازم جهت انجام این کار ها را ندارید میتوانید با خیال راحت مدارک خود را به کارشناسان ما در ثبت کسرا بسپارید و در کم ترین زمان ممکن برند خود را ثبت کرده و سند آن را تحویل بگیرید.

    سخن پایانی

    این نکته را هم باید در نظر بگیرید که ثبت برند کار پیچیده و دشواری است و برای سهولت در کار باید این امر را به متخصص این حوزه بسپارید تا با کمترین هزینه و سریعترین زمان ممکن این مهم را برای شما فراهم کند. مجموعه ثبت کسرا با سابقه چند ساله در این حوزه این امکان را برای شما عزیزان فراهم میکند تا با خیالی آسوده کلیه امور مربوط به ثبت شرکت، برند، جواز و… را انجام دهید

    تولید محتوا و سئو توسط کانون تبلیغاتی فرمو

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *