تغییرات شرکت

تغییرات تعداد اعضا

  •  
    افزایش سرمایه شرکت تغییر آدرس شرکت تغییر سال مالی تغییرات حق امضا تغییرات سمت اعضا نقل و انتقال سھام
    کاھش سرمایه شرکت تغییر نام شرکت تغییر موضوع فعالیت تغییرات تعداد اعضا تمدید سمت اعضا تغییرسھم الشرکه

    تغییرات تعداد اعضا، موضوع این مقاله می باشد. منظور از اعضا در این مقاله، اعضای هیئت مدیره است. مدیران یک شرکت توسط جلسه ای با موضوع انتخاب مدیران در مجمع عمومی توسط شرکا یا سهامداران انتخاب می شوند. تعداد مدیران یک شرکت، نحوه ی انتخاب آنها و افراد واجد شرایط با توجه به نوع شرکت متفاوت است. همچنین این موارد باید در اساسنامه ی شرکت مذکور، ذکر شوند. گاهی اوقات، ممکن است تغییراتی در تعداد اعضای هیئت مدیره اتفاق افتد. در نتیجه ضروری است که به طور تفصیلی با این موارد آشنا شویم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات ثبت شرکت کسرا همراه ما باشید.

     

    اشخاصی که واجد شرایط عضو هیئت مدیره شدن نیستند:

    قبل از شروع بحث پیرامون تغییرات تعداد اعضا، ضروری است با افرادی که امکان انتخاب شدن به عنوان عضو هیئت مدیره را ندارند، آشنا شویم. اما قبل از هر چیزی باید بگوییم، به طور کلی شرایط انتخاب اعضای هیئت مدیره در اساسنامه ی شرکت ذکر می شود. البته این شرایط باید از قانون پیروی کنند. بر اساس ماده ی 111 قانون تجارت، افراد زیر واجد شرایط برای انتخاب شدن به عنوان عضو هیئت مدیره نیستند:

    • محجورین و کسانی که حکم ورشکستگی آنها صادر شده است.
    • کسانی که به علت ارتکاب جنایت با یکی از جنحه‌های ذیل به موجب حکم قطعی از حقوق اجتماعی کلاً یا بعضاً محروم شده باشند در مدت محرومیت: سرقت – خیانت در امانت – کلاهبرداری – جنحه‌هایی که به موجب قانون در حکم خیانت در امانت یا کلاهبرداری شناخته شده است – اختلاس -‌تدلیس – تصرف غیر قانونی در اموال عمومی.

     

    تغییرات تعداد اعضا:

    اکنون نوبت بررسی چگونگی تغییرات تعداد اعضا است. در ابتدا ذکر این نکته حائز اهمیت است که تغییرات تعداد اعضا، اعم از کاهش یا افزایش تعداد اعضای هیئت مدیره می باشد. در نتیجه در این مقاله، هم چگونگی کاهش و هم چگونگی افزایش تعداد افراد مذکور، بررسی خواهد شد. اگر شرکتی تصمیم به تغییر تعداد اعضا بگیرید، ضروری است که صورت جلسه ای در مجمع عمومی فوق العاده با دستور جلسه تغییر تعداد اعضای هیئت مدیره تهیه شود. این صورت جلسه پس از امضای اکثریت تعداد سهامداران یا شرکا باید به ثبت نیز برسد. از آنجایی که با اعمال تغییرات تعداد اعضا، تغییراتی در اساسنامه نیز به وجود می آید، ضروری است که جلسه ی مجمع عمومی فوق العاده نیز برگزار شود و این تغییرات در اساسنامه هم اعمال شوند.

     

    مدارک مورد نیاز برای تغییرات تعداد اعضا:

    همانطور که انجام هر عمل حقوقی نیاز به اسناد و مدارکی دارد، برای اعمال تغییرات تعداد اعضا در یک شرکت نیز، فراهم کردن مدارکی لازم است. در این بخش قصد داریم این مدارک را به طور موردی اما مفصل معرفی کنیم. مدارک فوق الذکر شامل موارد ذیل است:

    • تهیه و ارائه ی مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره و همچنین سهامداران (شامل شناسنامه و کارت ملی).
    • تهیه و ارائه ی اساسنامه ی شرکت.
    •  ارائه ی اظهارنامه شرکت.
    • تهیه و ارائه ی مدارک دال بر میزان آخرین سهام.
    • تهیه و ارائه ی مدارک مبنی بر میزان سرمایه ی هر شخص اعم از حقوقی یا حقیقی در صورت نیاز.
    • تنظیم آگهی روزنامه رسمی بعد از تشکیل جلسه.
    • اخذ مجوزهای مربوطه در صورت نیاز.
    • تهیه و ارائه ی نامه ی نمایندگان در صورت حقوقی بودن اعضای مورد نظر.

     

    هزینه های مرتبط با تغییرات تعداد اعضا:

    مسئله ای که ممکن است ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد، مسئله ی هزینه های تغییرات تعداد اعضا است. در ابتدا باید بگوییم که به طور کلی، نمی توان رقم دقیقی را برای این هزینه ها، ذکر کرد. نتیجه ضروری است که هزینه ها را با توجه با موضوع آنها دسته بندی کنیم. در ادامه به ذکر این هزینه ها خواهیم پرداخت.

    • پرداخت هزینه های مربوط به وکیل نظیر ابطال تمبر و حق الوکاله.
    •  هزینه ی حق الثبت صورت جلسه ای که با موضوع تغییرات تعداد اعضا تنظیم شده بود.
    • پرداخت هزینه های مرتبط با خدماتی که از شرکت های ارائه کننده ی خدماتی حقوقی گرفته شده است.
    • پرداخت هزینه های مربوط به آگهی رسمی نظیر هزینه ی چاپ آگهی در روزنامه های رسمی و روزنامه های کثیر الانتشار.
    • تنظیم و استعلام های مربوط به اعضای حقوقی شرکت.

     

    سخن پایانی:

    درست است که در این مقاله به طور تفصیلی با نحوه ی تغییرات تعداد اعضا و اسناد و مدارک مورد نیاز برای این کار آشنا شدیم. اما همانطور که از قدیم گفته اند، کار را باید به کاردان سپرد. به علاوه امروزه نیز کارها بیشتر از قبل، تخصصی تر شده اند. در نتیجه ضروری است که قبل از اقدام برای تغییرات تعداد اعضا با مشاوران فعال در این زمینه، مشاوره داشته باشید. مشاوران مجموعه ی ثبت شرکت کسرا در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را به شما ارائه کنند. مجموعه ی ما با داشتن بیش از 11 سال تجربه ی موفق در این زمینه، آماده ی همکاری با شما عزیزان می باشد.

     

    تولید محتوا و سئو اهورا طناب

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *