جواز کسب

دریافت جواز کسب برای خانم‌ ها

  • شما به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی در هر جای کشور برای شروع کسب و کار خود نیاز به دریافت جواز دارید. این جواز به حوزه کار شما اعتبار می‌بخشد و نیز محدودیت و شرایط فعالیت شما را مشخص می‌کند و در کنار این ها از تداخل حق و حقوق کاسبان و فعالان حوزه‌ های مختلف جلوگیری می‌کند. مثلا کسی که در زمینه خدمات، پشتیبانی و تعمیرات جواز کسب دارد، نمی تواند بعد از مدتی فروش محصولات را هم انجام دهد و حق فروشندگان آن حوزه را پایمال کند. پس اگر درست در حوزه جواز کسب و کارمان فعالیت کنیم تاثیر بسزایی در موفقیت خود و دیگران داریم و کارها تخصصی‌تر انجام می‌شود.

    دریافت جواز کسب برای خانم‌ ها

    دریافت جواز کسب برای بانوان

    حالا در مسیر و دریافت این جواز سوالات و مواردی مطرح است که باید در باره آن ها بیشتر بدانیم. ما هم تلاش داریم در هر مطلب قسمتی از این مسیر را شفاف سازی کنیم. برای همین منظور تیم  کارشناسی ثبت کسرا در این مطلب سعی دارد، مسیر دریافت جواز کسب برای شاخه گسترده‌ ای از فعالان کسب و کار، یعنی بانوان بزرگوار کشورمان را شرح دهد.

    برای دریافت جواز کسب و کار، مدارک و پیش‌ زمینه‌ هایی نیاز است، که بعضی از این موارد ربطی به جنسیت ندارد و عمومی است، مانند مشخصات ملک و مشخصات شناسایی فردی، بعضی موارد مانند کارت پایان خدمت که برای آقایان الزامی است به جنسیت بستگی دارد و برای بانوان یکی از موارد در نظر گرفته شده، سن بالای 18 سال می‌باشد. با این حال همین ابتدا این خبر خوب را برای شما خانم‌ ها داشته باشیم که دریافت جواز کسب برای بانوان  مورد خاص و پیچیده‌ ای که در آن بحث جنسیت ایجاد مشکل کند را ندارد. در ادامه مسیر را برای شما خواهیم گفت تا با روال ثبت درخواست و دریافت جواز کسب بیشتر آشنا شوید.

    در ابتدا باید مدارک ملک مورد نظر را فراهم کنید، از جمله اگر ملک شخصی است سند آن و اگر ملک اجاره‌ ای است اجاره نامه رسمی آن از دفاتر ثبت اسناد یا اجاره عمومی آن با کد رهگیری از دفاتر املاک.

    مدارک شناسایی فردی برای دریافت جواز کسب

    برای دریافت جواز کسب و کار، خانمی که قرار است جواز به نام ایشان صادر گردد، باید اسکن کارت ملی پشت و رو، اسکن تمامی صفحات شناسنامه، اسکن مدرک تحصیلی، اسکن دوره‌ های آموزشی و گواهی‌های رسمی که در زمینه این کسب و کار دریافت کرده است را آماده کند.

    در قسمت بعد باید مدارک و گواهی‌های لازم در زمینه سلامتی و پیشینه‌ای را دریافت کرده و اسکن آنها را نیز به صورت فایل داشته باشد. این مدارک شامل کارت بهداشت، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی عدم اعتیاد، گواهی انتظامی و ترافیکی و گواهی‌هایی که در زمینه آن کسب و کار مورد نیاز صنف مربوطه است مانند گواهی آموزش دوره‌ های فنی و حرفه‌ ای و … را فراهم کند.

    ثبت نام در سایت اصناف برای دریافت جواز کسب

    بعد از آماده سازی مدارک لازم جهت دریافت جواز کسب برای بانوان ، باید وارد مرحله درخواست شوید. قبلا باید حضوری مراجعه می‌کردید و مدارک خود را به اتحادیه صنف مورد نظر ارائه می‌دادید، اما اکنون باید از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس الکترونیکی www.iranianasnaf.ir  مراجعه کنید و در میانه‌های صفحه اول سایت قسمت خدمات سایت را پیدا کنید. در این قسمت در ردیف سمت راست که با سربرگ آبی مشخص است، وارد گزینه درخواست صدور پروانه کسب شوید.

    راهنمای ثبت نام در سایت اصناف برای جواز کسب

    راهنمای ثبت نام در سایت اصناف برای جواز کسب

    بعد از ورود به گزینه مورد نظر، مرحله به مرحله موارد درخواست شده را انجام دهید و اطلاعات را به درستی وارد کنید. همچنین فایل‌هایی درخواست شده از شما را بارگذاری کنید و در نهایت درخواست خود را ثبت کنید.

    تا اینجا شما موفق به ثبت درخواست خود شده‌اید، در یک بازه زمانی حدودا 15 روزه، نتیجه درخواست شما اعلام خواهد شد.  درصورتی که با درخواست دریافت جواز کسب شما موافقت شود، سه ماه زمان دارید که تمام مدارک خواسته شده را آماده و ارائه کنید. همزمان با ارائه مدارک شما و بررسی  آنها توسط واحد صنفی، استعلامات مربوطه نیز از ارگان‌های نظامی و … صورت می‌گیرد و درنهایت با تایید همه این موارد، جواز کسب شما صادر می‌گردد.

    هزینه دریافت جواز کسب

    هزینه‌های مربوط به دریافت جواز کسب برای بانوان ، متفاوت و متغیر با هزینه‌های دریافت جواز کسب برای آقایان نمی‌باشد.

    از نظر انتقال جواز، تمدید جواز و موارد این چنینی نیز، شما مانند سایر فعالان حوزه کسب و کار باید وارد سامانه شوید، و در همان منوی خدمات سایت هر کدام از این درخواست‌ها را که مد نظر دارید ثبت نمایید.

    خانم‌ های محترم در صورتی که با درخواست دریافت جواز کسب و کار شما مخالفت شد شما این حق را دارید که در کمتر از ده روز به کمیسیون نظارت شکایت کنید و منتظر نظر این کمیسیون باشید.

    در این مطلب تیم مشاوره ثبت کسرا سعی بر آن داشت تا اطلاعات کلی در زمینه دریافت جواز کسب برای بانوان را در اختیار شما بزرگواران قرار دهد. با این حال برای هرگونه مشاوره و راهنمایی در خدمت شما  هستیم و برای پیشرفت و موفقیت شما در زمینه کسب و کارتان، تجربه مشاوران ما را همیشه کنار خود خواهید داشت.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *