ثبت شرکت

ثبت شرکت صرافی دیجیتال

  • امروزه بخش اعظمی از سرمایه‌های مردم در سراسر جهان در قالب ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاری شده است. بر همین منوال تأسیس صرافی‌ها و مکان‌هایی برای مبادله و خریدوفروش ارزهای دیجیتال به یکی از واجبات جامعه تبدیل‌شده است. در صورت نیاز راهنمایی‌های لازم توسط کارشناسان واحد ثبت کسری از طریق پیام‌رسان واتساپ و تماس با شماره‌ی … صورت می‌پذیرد.

    صرافی‌های دیجیتال

    دسته‌ای از اصناف که کار خرید و فروش طلا، مبادله‌ی پول‌ های رایج کشورها و عرضه‌ی بورس و ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند که دسته‌ی مشخصی هستند، صرافی‌ها را تشکيل می‌دهند. تا قبل از پیدایش ارزهای دیجیتال تقریباً اکثر فعالیت‌های صرافی‌ها به‌صورت حضوري انجام می‌گرفت. با معرفی ارزهای دیجیتال و پول‌ های الکترونيکي تعداد زیادی از صرافی‌ها به‌صورت آنلاین و اينترنتي فعالیت خود را آغاز کردند. این در حالی بود که اکثر فعالیت‌های صرافی‌های بازاری نیز علاوه بر فعالیت حضوری به‌صورت غیرحضوری و آنلاین نیز صورت پذيرفت.

    دریافت مجوز فعالیت صرافی دیجیتال

    صرافی‌ها در قالب یک صنف به‌صورت حضوری همانند ساير اصناف و اشتغال‌ها می‌توانند اقدام به دریافت پروانه و مجوز کسب‌وکار بکنند؛ اما این در حالی است که برای هیچ‌کدام از صرافی‌ های آنلاین غیرحضوری در کشور ما، مجوز یا پروانه‌ای با تائید رسمی صادر نشده است. شاید اصلی‌ترین دلیل عدم صدور مجوز برای صرافی‌ های آنلاین نامشخص بودن واحد فعالیت و معرفی و مبادله‌ی ارزهایی در سرتاسر جهان باشد. صرافی‌های حضوری در صورت فعالیت آنلاین نیز از اعتبار کافی برخوردار می‌باشند.

    ثبت شرکت صرافی دیجیتال

    ثبت شرکت صرافی دیجیتال

    مراحل و شرایط ثبت شرکت صرافی آنلاین در ایران

    _جهت ثبت درخواست تأسیس شرکت صرافی دیجیتالی به سایت بانکداری مرکزی ایران مراجعه کرده و در قسمت پنجره‌ی واحد مجوزهای بانکی فرم مربوطه را پرکنید.

    _بنا نهادن شرکت‌های صرافی بر پایه‌ی مصوبات شورای پول و اعتبار طبق مصوبه 1400/2/28 امکان‌پذیر است

    _بانک مرکزی وظیفه تائید صلاحیت و صدور مجوز شرکت صرافی دیجیتال را پس از ارائه‌ی کلیه‌ی اسناد و مدارک ثبت شرکت بر عهده دارد. لازم است بدانید بانکداری مرکزي ایران هیچ مسئولیتی را در قبال اعتبار ارزهای دیجیتال جهانی قبول نمی‌کند. جالب است بدانید پس از پایان اعتبار جهت تمديد مجوز صرافی باید کلیه مراحل ثبت اولیه شرکت مجدداً صورت پذیرد.

    _شرکت صرافي در قالب اصول و مقررات ارزی، حواله‌های ارزی را به‌واسطه مؤسسات اعتباری و خدمات ارزی خارج کشور را از راه کارگزاری‌ها طبق گفته بانک مرکزی انجام می‌دهد.

    _طبق مقررات بانک مرکزی، ثبت شرکت‌های صرافی توسط نظام بانکداری و یا مؤسسات غیر بانکی مطمئن به‌عنوان شرکت‌های سهامی خاص صورت می‌گیرد. همچنین افراد حقیقی در جهت اقدام به ثبت شرکت‌های صرافی تنها در قالب شرکت‌های تضامنی قابل تائید می‌باشند.

    ثبت شرکت صرافی دیجیتال در ایران

    در سراسر جهان صرافی‌های دیجیتال غیرحضوری زیادی فعالیت می‌کنند. کشور ما نیز از این مجموعه مستثنا نیست. صرافی‌های آنلاین نرخ بسیار بالايي از سرمایه‌های مردمی را به‌صورت غیرحضوری در اختیار می‌گیرند. همین امر باعث شده است ثبت مجوز شرکت‌های صرافی دیجیتال با فعالیت منحصراً آنلاین مورد تائید بانکداری مرکزی قرار نگیرد و اجازه‌ی صدور مجوز ثبت شرکت برای صرافی‌های دیجیتال آنلاین به این راحتی‌ها صادر نشود.

    ثبت شرکت صرافی دیجیتال در جهان

    در سراسر جهان مجوز تثبیت صرافی‌ های دیجیتال به علت در اختیار قرار دادن سرمایه‌های نجومی در دستان اشخاص حقیقی و حقوقی کاري مشکل است. صدور مجوز فعالیت صرافی‌های دیجیتالی در برخی کشورها بر پایه‌ی پشتوانه‌های محکم‌تری هست؛ اما درمجموع نقش آنان در قبال فعالیت‌های گسترده سرمایه‌گذاری بسیار قابل‌توجه و حائز اهمیت است.

    ثبت شرکت صرافی دیجیتال در جهان

    ثبت شرکت صرافی دیجیتال در جهان

    هزینه‌ی ثبت شرکت صرافی دیجیتال

    جهت دریافت مجوز فعالیت صرافی نرخ بالایی در قبال تائید اعتبار پرداخت می‌شود. طبق گفته بانک مرکزی ایران مبلغ ثبت شرکت صرافي در حدود 250 میلیارد ریال در کلان‌شهر تهران و مبلغی در حدود 130 میلیارد ریال در سایر شهرها اخذ می‌گردد. این مبلغ نسبت به مبلغ دریافتی ثبت هر شرکت دیگری بالاتر هست. پس مسلماً حساسیت کار و سرمایه‌ای که در اختیار شخص حقیقی یا حقوقی قرار می‌گیرد بسیار بزرگ‌تر هست. جهت کسب اطلاع دقیق تر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

    دسته‌بندی شرکت‌های صرافی دیجیتال

    شرکت‌های صرافی دیجیتال به دودسته‌ی کلي تقسیم می‌شوند. در دسته‌ی اول که فقط اجازه‌ی انجام معاملات را به‌ صورت cash و نقدی دارا می‌باشند و دسته‌ی دوم صرافی‌هايي هستند که علاوه بر معاملات نقدی، حق تبادل ارز و سرمایه را دارند. فعالیت صرافی‌ های در قالب دسته‌ی دوم گسترده‌تر از دسته‌ی اول هست.

    مدت اعتبار جواز صرافی دیجیتال

    در کشور خودمان مدت اعتبار صرافی‌های آنلاین و دیجیتالی در صورت تصميمات صدور مجوز، 2 ساله هست. دور صورت تائید صحت عملکرد صرافی، قابل تمدید هست. توجه کنید که هرگونه کوتاهی در رعایت اصول و مقررات تعیین‌شده موجب به لغو فعالیت و ابطال مجوز شرکت دیجیتال می‌شود. صحافی‌های آنلاین در ایران، به کمترین میزان ممکن مجوز و اجازه‌ی ثبت شرکت پیدا می‌کنند.

    جواز صرافی دیجیتال

    جواز صرافی دیجیتال

    خودداری از صدور ثبت شرکت صرافی

    بر عهده قرار دادن نرخ هنگفت و مبالغ نجومی در اختیار اشخاص با هویت نه‌ چندان مشخص توسط سیستم بانکداری ایران، باعث عدم صدور مجوز فعالیت به صرافی‌ هايي با فعالیت منحصراً آنلاین و غیرحضوری می‌شود.

    سخن نهایی

    اگرچه شرکت‌های صرافی دیجیتال نسبتاً زیادی در کشور خودمان وجود دارد اما تاکنون ثبت شرکت‌های صرافی دیجیتال با فعالیت آنلاین در ایران صورت نگرفته است. فعالیت اکثر این شرکت‌ها بدون ثبت نهایی شرکت صرافی صورت می‌گیرد. با این‌ وجود شرکت‌ های صرافی داخل کشور باوجود عدم ثبت شرکت، معمولاً از اعتبار نسبتاً بالایی برخوردارند و به فعالیت خود بدون مجوز به بهترین شیوه ادامه می‌دهند. در صورت تمایل جهت ثبت شرکت صرافی آنلاین جهت فعالیت بر پایه‌ی اعتبار، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه ثبت کسری از طریق تماس و یا واتساپ در ارتباط باشید و سؤالات خود را در این زمینه مطرح کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *