مقاله

ثبت شرکت به صورت آنلاین

  • ثبت شرکت به صورت آنلاین در کشور ایران یکی از بهترین و امن ترین راه ها برای شروع کسب و کارهای جدید است. شما با ثبت آنلاین شرکت از طریق سامانه مربوطه می توانید بدون نیاز به حضور فیزیکی و در کوتاه ترین زمان شرکت خود را ثبت کرده و کار خود را به صورت رسمی آغاز کنید. برای افرادی که مشغله کاری فراوانی داشته و وقت آن را ندارند که به موسسات مربوطه جهت ثبت شرکت مراجعه کنند انجام این کار به صورت آنلاین و غیر حضوری یک مزیت بزرگ به حساب می آید. در ادامه قصد داریم به صورت دقیق تر در مورد ثبت شرکت و فرایند و مراحل آن برای شما صحبت می کنیم.

    ثبت شرکت به صورت آنلاین

    ثبت شرکت به صورت آنلاین 

    چه افرادی مجاز به ثبت شرکت در ایران هستند؟

    قبل از اینکه بخواهیم به صورت کامل در مورد ثبت شرکت به صورت آنلاین برای شما صحبت کنیم نیاز است تا بدانید چه افرادی می توانند در کشور ایران شرکت ثبت کنند؟ در این مورد باید بگوییم که همه افراد حقیقی و حقوقی اعم از خارجی یا ایرانی اجازه ثبت شرکت را در این کشور دارند. افرادی که دارای سوء پیشینه هستند نیز می توانند این کار را انجام دهند. حداقل اعضا جهت ثبت یک شرکت باید دو نفر باشد و افراد به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند؛ به عبارتی برای این کار نیاز به حداقل دو شریک به صورت سهام داره و دو عضو غیر سهام دار است. در این مسیر افراد برای اینکه به راحتی اقدام به ثبت شرکت خود به صورت آنلاین کنند باید مدارک مختلفی را دریافت نمایند مثلاً دریافت مجوز از بانک مرکزی و بورس در این مسیر اهمیت بالایی دارد.

    مراحل ایجاد شرکت به صورت آنلاین

    جهت ثبت شرکت به صورت آنلاین باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

    1. ثبت نام در سامانه

    در ابتدا باید به سایت irsherkat.ssaa.ir رفته و اقدام به انتخاب نوع درخواست خود کنید. بعد از انتخاب نوع درخواست یک کد پیگیری توسط سیستم برای شما ایجاد می شود و این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا در مراحل بعد پیگیری های لازم را انجام دهید.

    1. وارد کردن اطلاعات شخصی یا شرکتی

    در این مرحله شما باید همه اطلاعات را درباره شرکت و شرکا وارد کنید. توجه داشته باشید که این اطلاعات باید به طور دقیق و بدون اشتباه وارد شوند تا در آینده مشکل قانونی ایجاد نشود. در این مرحله به شما دسترسی به فرم ثبت نام داده می شود و نیاز است تا پس از تکمیل اطلاعات، بررسی و تایید نهایی را ثبت کنید.

    مراحل ایجاد شرکت به صورت آنلاین

    مراحل ایجاد شرکت به صورت آنلاین

    1. تنظیم اساسنامه

    تنظیم اساسنامه از جمله مهم ترین قسمت های ثبت شرکت به صورت آنلاین است و نیاز به دانش حقوقی دارد. در این مرحله نیاز است تا

    • نام شرکت و نوع فعالیت
    • اطلاعات کامل در مورد مدیریت شرکت
    • مشخصات شرکا
    • حقوق و تعهدات شرکت
    • شرایط انحلال و فسخ شرکت
    • قوانین مربوط به سود و زیان

    به طور کامل درج شود.

    1. بررسی نهایی و در نهایت ارسال درخواست ثبت

    چهارمین مرحله از ثبت شرکت به صورت آنلاین مربوط به بررسی و ارسال نهایی است. در این مرحله بعد از اینکه اطلاعات خود را به طور دقیق وارد کرده و آنها را بارگذاری کردید نیاز است تا اقدام به ثبت آن کنید. در این مرحله نیاز است تا شما اقدام به بررسی نهایی، تکمیل چک لیست، ارسال درخواست و دریافت تاییدیه ارسال کنید.

    1. دریافت تاییدیه و پیگیری وضعیت ثبت نام

    این مرحله که در واقع مرحله آخر به حساب می آید نیاز است تا شما اقدام به ارسال نهایی جهت ثبت شرکت خود به طور آنلاین کرده و به منظور آگاهی از پیشرفت و تکمیل فرایند ثبت نام، دریافت تاییدیه ها و وضعیت را پیگیری کنید. همچنین در این مرحله نیاز است تا اقدام به رفع نقص احتمالی کرده تا فرایند ثبت نام شما تکمیل شود.

    مدارک مورد نیاز جهت ثبت کردن شرکت به صورت آنلاین چیست؟

    برای ثبت آنلاین شرکت شما باید مدارک درخواستی را به طور کامل ارائه دهید. بر اساس نوع شرکت درخواستی از شما مدارک مختلفی می خواهند اما از برخی مهم ترین این مدارک می توانیم به

    مدارک مورد نیاز جهت ثبت کردن شرکت به صورت آنلاین چیست؟

    مدارک مورد نیاز جهت ثبت کردن شرکت به صورت آنلاین چیست؟

    • شناسنامه و کارت ملی
    • صورت جلسه تاسیس
    • داشتن ثنا
    • اسناد اجاره نامه یا مالکیت محل کسب
    • تمام مجوزهای قانونی

    اشاره کنیم. اگر مدارک درخواستی را به طور کامل ارائه ندهید ممکن است درخواست ثبت شرکت شما انجام نشود و یا با مشکلاتی مانند جریمه پس از ثبت روبرو شوید.

    مدت زمان ثبت شرکت به صورت آنلاین چند روز است؟

    سوالی که همواره درباره ثبت شرکت به صورت آنلاین با آن روبرو می شویم این است که مدت زمان ثبت آن به طور متوسط چند روز است؟ در پاسخ باید بگوییم که بسته به نوع شرکت و کامل بودن مدارک یا تعداد شرکا این مدت می تواند متغیر باشد. با این حال به طور تقریبی نزدیک به ۷ تا ۱۰ روز زمان نیاز است تا شرکت شما ثبت شده و بتوانید به صورت رسمی کار خود را آغاز کنید.

    مدت زمان ثبت شرکت به صورت آنلاین چند روز است؟

    مدت زمان ثبت شرکت به صورت آنلاین چند روز است؟

    البته گاهی مواقع این زمان برای شرکت های معمولی و یا شرکت هایی که مشکل حقوقی ندارند کاهش پیدا کرده و برخی مواقع نیز ممکن است به دلایل مشکلات حقوقی یا کامل نبودن مدارک، این زمان افزایش پیدا کند. به هر حال نیاز است تا در این مسیر صبور باشید و یا با افراد با تجربه در این زمینه صحبت کرده تا آنها شما را به طور کامل و تخصصی راهنمایی کنند و شرکت شما سریعتر ثبت شود.

    سخن پایانی

    در این مقاله در مورد ثبت شرکت به صورت آنلاین برای شما صحبت کردیم. اگر به فکر گسترش کسب و کار خود هستید و می خواهید این کار در کمترین زمان با صرف هزینه کم انجام شود توصیه می کنیم شرکت خود را به صورت آنلاین ثبت کنید. شما می توانید از هر کجای ایران و در هر ساعت از شبانه روز بدون نیاز حضوری این کار را انجام داده و شرکت خود را ثبت کنید. در صورتی که در این مسیر نیاز به کمک دارید و یا می خواهید ثبت برند و یا شرکت شما سریعتر انجام شود می توانید از خدمات ثبت کسرا استفاده کنید. این مجموعه پیشرو در زمینه امور حقوقی و ثبتی است و با کمک مشاوران، وکلای دادگستری و کارشناسان خدمات متنوعی را در زمینه ثبت انواع شرکت به شما ارائه می دهد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *