ثبت شرکت, ثبت شرکت مسئولیت محدود

معایب شرکت با مسئولیت محدود

  • یک شرکت با مسئولیت محدود، یکی از محبوب­ترین و رایج­ترین ساختارهای قانونی برای انواع مشاغل در ایران است. این موضوع به دلیل مزایای حرفه­ای و مالی زیادی است که ارائه می­دهد و همه آن­ها بسیار بیش­تر از مزایای موجود برای تجار یا پیمان­کاران انفرادی است که از طریق یک شرکت کار می­کنند. با این حال شرکت با مسئولیت محدود، معایبی نیز به دنبال دارد که در ادامه به معایب شرکت با مسئولیت محدود خواهیم پرداخت. ضمن این که ثبت شرکت کسرا می­تواند شما را در این موارد یاری کند.

    معایب

    همان­طور که از هر چیزی که مزایای زیادی را ارائه می دهد انتظار می رود؛ برخی از جنبه­های کم­تر مطلوب در ارتباط با تشکیل شرکت با مسئولیت محدود وجود دارد. با این حال، بسیاری از این معایب درک شده در مقایسه با مزایای مالیاتی، تصویر حرفه­ای افزایش یافته و حفاظت از مسئولیت محدود شما کم رنگ می شوند.

    مهم­ترین معایب شرکت با مسئولیت محدود به شرح زیر است:

    • نام شرکت­هایی با مسئولیت محدود؛ محدودیت­های خاصی دارند.
    • اگر یک ورشکسته بدون مجوز یا مدیر رد صلاحیت شده هستید؛ نمی­توانید یک شرکت محدود تاسیس کنید.
    • اطلاعات شخصی و شرکتی در سوابق عمومی افشا خواهد شد.
    • الزامات حسابداری پیچیده تر و زمان بر است
    • ممکن است لازم باشد یک حسابدار تعیین کنید تا در امور مالیاتی خود به شما کمک کند.
    • هنگام برداشت پول از بانک، باید روش­های سخت­گیرانه­ای رعایت شود.
    • بیانیه تأییدیه و حساب­های سالانه باید هر ساله در اداره شرکت­ها ثبت شود.
    • اظهارنامه مالیاتی شرکت و حساب­های سالانه باید هر سال به اداره تحویل داده شود.
    • شرکت­ها ملزم به رعایت الزامات دقیق نگه­داری سوابق، از جمله گرفتن صورت جلسات و ثبت کلیه تصمیمات اتخاذ شده توسط مدیران و سهام­داران هستند.
    • ثبت و سوابق شرکت باید نگه­داری شود و برای بازرسی عمومی در دفتر ثبت شده شما در دسترس قرار گیرد.
    • اگر تغییری در جزئیات شرکت خود ایجاد کردید؛ باید فوراً به اداره ثبت شرکت­ ها اطلاع دهید.
    • در شرکت مسئولیت محدود، ورقه­ای به عنوان سهم­ الشرکه صادر نمی­شود.

     

     

    با وجود بسیار بودن معایب شرکت با مسئولیت محدود، نمی­توان از مزایای آن چشم پوشید. ثبت شرکت کسرا، در این امر می­تواند بسیار به شما کمک کرده و شما را راهنمایی کند. در ادامه، به بررسی برخی موارد مثبت شرکت­های مسئولیت محدود می­پردازیم.

     به حداقل رساندن مسئولیت شخصی

    بزرگ­ترین فایده تشکیل شرکت شخصی شما حفاظت از مسئولیت محدود است. به زبان ساده، اگر شرکت شما دچار مشکل شود؛ دارایی­های شخصی شما امن خواهد بود. این موضوع به این دلیل است که در یک شرکت با مسئولیت محدود، با هر فرد به عنوان یک شخص حقوقی جداگانه رفتار می­شود. بنابراین، کسب و کار کاملاً جدا از افرادی است که مالک و مدیریت آن هستند.

    شما به عنوان سهام­دار هیچگونه تعهد قانونی برای پرداخت بیش­تر از ارزش اسمی سهام خود ندارید. اگر شرکت شما ورشکسته شود و نتواند به طلب­کاران خود بدهی­اش را پرداخت کند؛ فقط از شما خواسته می­شود که ارزش اسمی سهام پرداخت نشده خود را سهیم شوید. فراتر از آن، دارایی های شخصی شما محافظت می شود.

    از سوی دیگر معامله­گران انفرادی ریسک بسیار بالاتری دارند. آن­ها شخصاً مسئول هرگونه بدهی و زیان­های تجاری هستند. به عنوان یک معامله­گر انفرادی، بین شما و کسب و کار شما تفکیکی وجود ندارد. اگر کسب و کار بدهکار است؛ شما بدهکار هستید. بنابراین، دارایی­های شخصی شما؛ از جمله خانه و پس انداز شما، می­تواند برای پرداخت طلب­کاران شما ضبط شود.

    اگر قصد ارائه منابع یا خدمات با ارزش بالا را دارید که می­تواند منجر به مطالبات بدهی شود؛ شرکت با مسئولیت محدود بسیار مهم است. اگر چنین شرایطی هنگام اداره مشاغل شما به عنوان یک شرکت محدود ایجاد شود؛ مجبور نخواهید شد از دارایی­های خود برای پوشش این بدهی­ها استفاده کنید مگر این که ضمانت شخصی به شرکت داده باشید؛ یا در تجارت اشتباه بین سایر افراد مجرم شناخته شده باشید.

     وضعیت حرفه ­ای

    در آخر، با شروع تجارت به عنوان یک شرکت محدود، وضعیت حرفه­ای و تصویر کسب و کار شما به میزان قابل توجهی بهبود می­یابد. در حالی که فعالیت ­ها، ساختار مالکیت و مدیریت داخلی مشاغل شما ممکن است مانند زمانی باشد که شما به عنوان یک تاجر واحد فعالیت می کردید.زیرا شرکت­ها از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار هستند و تصور بهتری ایجاد می­کنند. با مراجعه به وب­سایت ثبت شرکت کسرا می­توانید اطلاعات بیش­تری را به دست آورید.

    تفاوت در درک این موضوع، عمدتاً از این واقعیت ناشی می شود که مشاغل ادغام شده با دقت بیش­تری نظارت می­شوند. شرکت ­هایی با مسئولیت محدود دارای الزامات پیچیده حساب­داری و گزارش­گری هستند؛ تعهدات مطابقت قانونی آن­ها بسیار بیش­تر است و جزئیات و حساب­های شرکت آن­ها در سوابق عمومی منتشر می­شود. با این که این موضوع می تواند از جمله معایب شرکت با مسئولیت محدود باشد؛ اما باعث جلب اعتماد مشتریان شما نیز خواهد شد.

    تولید محتوا و سئو: کانون تبلیغاتی فرمو

    نوشته های مشابه

    1 دیدگاه در “معایب شرکت با مسئولیت محدود

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *