ثبت شرکت

مشاوره رایگان ثبت شرکت

  • مجموعه‌ای از اقدامات که به‌صورت مشارکتی بین دسته‌ای از افراد انجام می‌شود، شرکت نامیده می‌شود. هر کار اشتراکی حتی بین دو نفر می‌تواند یک شرکت در نظر گرفته شود. امروزه اکثر فعالیت‌ها و مشاغل به‌صورت اشتراکي در حال شکل‌گیری هستند. همین امر سبب شده است تا اقدام به ثبت شرکت‌ها نیز افزایش يابد. در حال حاضر ثبت شرکت متناسب با نوع فعالیت مجموعه، به یکی از واجبات در سراسر جهان تبدیل‌شده است که علاوه بر معرفی مجموعه در قالب یک برند، مزیت‌های زیاد دیگری نیز به همراه دارد. اگر قصد شروع یک کسب‌وکار و به ثبت رساندن شرکت را دارید جای نگرانی نیست کارشناسان مجموعه‌ی ثبت کسری با مشاوره رایگان ثبت شرکت شما را راهنمایی می‌کنند. جهت راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به این لینک مراجعه و یا از طرق واتساپ با ما در ارتباط باشید.

    آشنایی با انواع شرکت‌ها

    مهم‌ترین مسئله در ثبت شرکت، مشخص کردن نوع فعالیت مجموعه می‌باشد. نوع شرکت ثبت‌شده باید منطبق بر تولیدات و خدمات همان مجموعه بنیان‌گذاری شود. درمجموع شرکت‌ها در یکی از گروه‌های شش‌گانه‌ی زیر قرار می‌گیرند که خود این شرکت‌ها نیز به شاخه‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شوند.

    _1 شرکت‌های سهامی

    الف)سهامی خاص

    ب)سهامی عام

    _2 شرکت‌های مختلط

    الف) مختلط غیر سهامی

    ب) مختلط سهامی

    _3 شرکت‌های مسئولیت محدود

    _4 شرکت‌های تعاونی (تولید، عرضه، مصرف)

    _5 شرکت‌های تضامنی

    _6 شرکت‌های نسبی

    مشاوره ثبت شرکت

    مشاوره ثبت شرکت

    معرفی شرکت‌ها

    • شرکت‌های سهامی

    طبق ماده‌ی 1 قانون اساسی اصلاحی تجارت کشور، شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه‌ی آن به سهم‌ هایی تقسیم‌شده و مسئولين صاحبان آن سهم‌ ها محدود به مبلغ اسمی سهام آن‌ها است. بر اساس ماده 2 اصلاحی قانون تجارت ایران شرکت‌های سهامی درصورتی‌که امور بازرگانی انجام دهند، درمجموع شرکت‌ های بازرگانی قرار می‌گیرند. در شرکت‌های سهامی به ازای هر مقدار سرمایه خوابانده اعضا درمجموع سهم تعلق می‌گیرد. شرکت‌های سهامی در یکی از دودسته‌ی زیر قرار می‌گیرند.

    الف)شرکت سهامی خاص

    شرکت‌های سهامی خاص دسته‌ای از شرکت‌های بازرگانی می‌باشند که برخلاف شرکت‌های مسئولیت محدود، سرمایه خود را به سهام تبدیل کرده‌اند. تشابهات زیادی بین شرکت‌های سهام خاص و مسئولیت محدود وجود دارد. با این تفاوت که شرکت سهامی خاص با عضویت حداقل سه سرمایه‌ گذار قابل تأسیس است و سهام بدون ثبت رسمی می‌تواند مورد نقل‌وانتقال قرار بگیرد. محدوده‌ی سرمایه‌گذاری سهامداران در شرکت‌های سهام خاص فارغ از سرمایه‌ های خارج از شرکت می‌باشد درنتیجه در صورت عدم‌کفایت مسئول یا هر شخصیتی اموال شخصی فرد مورد تجاوز قرار نمی‌گیرد. در شرکت سهام خاص حداقل مبلغ سرمایه‌گذاري یک‌میلیون ریال می‌باشد. لازم به ذکر است که همواره 35% درصد سرمایه‌ی شرکت سهام خاص به‌صورت نقدی در حساب شرکت موجود می‌باشد.

    ب)شرکت سهامی عام

    در شرکت‌هاي سهامی عام قسمت يا بخشی از سهم‌ های شرکت در اختیار افراد غیر مؤسس و در بین عموم مردم قرار می‌گیرد. ازاین‌جهت نسبت به شرکت‌های سهامی خاص وسیع‌ترند و سرمایه‌های بیشتر را در برمی‌گیرند. مقدار قابل‌ملاحظه‌ای از سهام شرکت‌های سهام عام در بازار بورس به فروش گذاشته می‌شود. خرید این سهام توسط مردم سبب افزایش سرمایه‌های شرکت و توان اقتصادی بالاتر درزمینهٔ فعالیت می‌شود. این جز الزامات است که در هر دسته از شرکت‌های سهامی (خاص و عام ) نوع سهام در مستندات و کلیه‌ی مکتوبات همراه اسم شرکت (بدون فاصله) قید می‌شود.

    •  شرکت‌های مختلط

    شرکت‌های مختلط متشکل از چند نفر شریک ضامن یا چند سهامدار می‌باشد. در این دسته شرکت‌ها مسئولیت‌ها به‌صورت محدود و متفاوت در اختیار هر یک از سهامداران یا شرکا قرار می‌گیرد به‌گونه‌ای که هیچ‌کدام حق دخالت در محدوده‌ی دیگری را ندارد. در شرکت‌های مختلط مسئولیت هر سرمایه‌گذار بر اساس مقدار سرمایه‌ی وی می‌باشد. معمولاً شخص با بيشترين سرمایه به‌عنوان مدیرعامل انتخاب می‌شود.

    الف) شرکت‌های مختلط غير سهامي

    در شرکت‌های مختلط غیر سهامی نامی از سهامدار قید نمی‌شود. این در حالي است که شرکای ضامن به‌عنوان سرمایه‌گذار نقش دارند. شرکت‌ های مختلط غیر سهامی در بین دو دسته شرکت مسئولیت محدود و تضامنی قرار دارند. در این دسته شرکت‌ها هیچ‌گونه اشتراک سهام و یا شرکای مردمی غیر گروه مسئولیت محدود وجود ندارد.

    ب)شرکت‌های مختلط سهامی

    شرکت‌های مختلط سهامی از شرکای ضامن یا اعضای با مسئولیت محدود و سهامداران آن شرکت تشکیل‌شده است. تفاوت اصلي شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی حضور یا عهدم حضور سهامداران غیر شرکا و وجود تقسیمات سهمی در شرکت می‌باشد.

    • شرکت‌های مسئولیت محدود

    بنا بر ماده 94 قانون اساسی کشورمان درزمینهٔ ی تجارت شرکت‌های مسئولیت محدود همان‌طور که از نامشان پیداست از دو یا چند عضو اصلی شرکا تشکیل‌شده است که در محدوده‌ی سرمایه‌گذاری خود در قبال سود و زیان شرکت مسئولیت دارند. جالب است بدانید سرمایه‌های این دسته شرکت‌ها به هیچ سهم یا قسمتی قابل‌تقسیم نمی‌باشند. برای آشنایی بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه کسری در ثبت شرکت موردنظر خود در تماس باشید.

     

    مشاوره رایگان ثبت شرکت

    مشاوره رایگان ثبت شرکت

    •  شرکت‌های تعاونی

    در شرکت‌های تعاونی دسته‌ای از افراد در قالب جامعه‌ی آماری مربوط به شرکت، گرد هم می‌آیند و متناسب با توان خود جهت تهیه‌ی الزامات مجموعه سرمایه‌گذاری می‌کنند. هیچ برتري در قبال افراد با سرمایه‌ی بیشتر در شرکت تعاونی‌ها وجود ندارد. الزامات تهیه‌شده‌ی مجموعه به‌صورت مستقیم و دسته اول تأمین می‌شود و بدون سود یا با سودي بسيار محدود در اختیار مجموعه قرار می‌گیرد.

    •  شرکت‌هاي تضامنی

    شرکت‌ های تضامنی شرکت‌های تجاری شراکتی مابین دو یا چند نفر بنیان‌ گذار می‌باشد که وظیفه تمام و کامل شرکت در قبال هرگونه قرض یا بدهی بر عهده‌ ی تک‌تک اعضا به‌طور کامل می‌باشد. خصوصی‌ترین و ساده‌ترین نوع شراکت بین شرکت‌ های تضامنی می‌باشد. در این دسته شرکت‌ ها نام یک یا چند نفر از مالکان در نام شرکت قیدشده است. هر یک از شرکا فعالیت خود را به‌صورت مستقل و مداوم از سایر افراد انجام می‌دهد.

    • شرکت‌های نسبي

    در شرکت‌های نسبی همانند شرکت‌های تضامنی طبق ماده 20 قانون اساسی تجاری وجود حداقل دو عضو اجباری است؛ با این تفاوت که مسئولیت اعضا در قبال سرمایه‌ی آن‌ ها می‌باشد. بدین معنا که درازای سود یا بدهی این شرکت تک‌ تک اعضا به‌اندازه‌ی سرمایه‌ی خود نقش دریافت یا پرداخت دارند. بنا به ماده 184 و 186 قانون تجارت شرکت‌ها، ذکر عبارت نسبی به همراه اسم شرکت (برگرفته از اسم دو یا چند نفر از اعضا طبق ماده 186 تجارتي) واجب‌الوجود می‌باشد.

    کلام نهايي

    بنا به توضيحات فوق مسلماً درزمینهٔ این مبحث گسترده یعنی ثبت شرکت و مراحل انجام آن دچار سردرگمی‌هایی شده‌اید. به همین علت سعی کردیم شما را با چشم‌اندازی کوچک از شرکت‌ ها، شرایط و نحوه ثبت آن‌ها آشنا کنیم. همان‌طور که پیداست جهت ثبت شرکت نیاز به بررسی‌ها و راهنمایی‌های بسیار گسترده‌ای می‌باشد که در این زمینه کارشناسان مجرب مجموعه‌ی ثبت کسری با سال‌ ها سابقه در زمینهٔ ثبت شرکت‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی به‌صورت تمام‌وقت شما را در مراحل ثبت و راه‌اندازی شرکت با جزئيات کامل راهنمایی می‌کنند؛ بنابراین جهت مشاوره رایگان ثبت شرکت شما می‌توانید تنها با مراجعه به این لینک مراجعه و یا از طریق پیام‌ رسان واتساپ و طرح سؤالات خود، به‌سادگی هر چه تمام‌تر نسبت به تثبيت شرکت خود اقدام به عمل‌آورید.

    1 دیدگاه در “مشاوره رایگان ثبت شرکت

    1. ثبت شرکت گفت:

      Its like you read my mind! You appear to know a lot about this, like you
      wrote the book in it or something. I think that you could do with some pics
      to drive the message home a bit, but instead of that, this is
      wonderful blog. An excellent read. I’ll certainly be back.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *