ثبت شرکت, ثبت شرکت سهامی خاص

مراحل تشکیل شرکت سهامی خاص

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص
  • هنگام شروع یک کسب و کار، یکی از مهم­ترین تصمیماتی که باید اتخاذ کنید نوع ساختار کسب و کار شماست. ساختار کسب و کار شما دارای پیامدهای مالیاتی است و می­تواند بر گزینه ­های تأمین مالی شما تأثیر بگذارد. در حالی که نام شرکت ­های غول پیکر آمریکایی برای اکثر مردم آشنا است؛ شرکت­ هایی که به عنوان شرکت­ های دولتی تشکیل شده­اند؛ تنها 5 درصد از کل مشاغل این کشور را تشکیل می­دهند. به گزارش CNBC، در سال 2011، اکثر شرکت­های آمریکایی شرکت­های سهامی خاص بودند. این مشاغل از مشاغل انفرادی گرفته تا شرکت­هایی که هزاران کارگر در آن مشغول به کار هستند؛ وجود داشتند. با مراجعه به وب­سایت ثبت شرکت کسرا، می­توانید اطلاعات بیش­تری در مورد این موضوع، به دست آورید. در ادامه این مقاله، به مراحل تشکیل شرکت سهامی خاص خواهیم پرداخت.

    مدارک لازم برای تشکیل شرکت سهامی خاص

    اولین مرحله در مراحل تشکیل شرکت سهامی خاص تهیه مدارک لازم برای تشکیل شرکت است که موارد مورد نیاز آن به شرح زیر است:

    – دو رونوشت امضا شده توسط سهام­داران از بنیادنامه شرکت

    – دو رو نوشت از اظهارنامه شرکت که امضای همه سهام­داران شرکت در آن وجود دارد. هم­چنین مقادیر باقی­مانده سرمایه و امتیازات سهام شرکت نیز باید در اظهارنامه ذکر شود.

    – 35 درصد از سرمایه شرکت باید ابتدا پرداخت شده و سپس مدرک بانکی برای آن تهیه شود.

    – دو رونوشت از نشست تاسیس کنندگان شرکت

    –  اسامی مدیران انتخاب شده توسط اعضای هیئت مدیره

    – اسامی اعضای هیئت مدیره شرکت و کپی کارت ملی تمام اعضا

    – یک نسخه از آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی(اگر از اعضای هیئت مدیره یا ناظران است)

    – نسخه اصل شده و کارت ملی وکیل شخص حقوقی

    – اصل یا یک نسخه قیم نامه

    – فیش پرداخت 4000 تومانی

    – گواهی عدم سو پسشسنه تمام اعضا

    – نسخه عهدنامه شرکت و ناظران

    نکته: اگر تعدادی از سهام­داران شرکت غیر ایرانی هستند؛ لازم است یه نسخه برابر اصل پاسپورت را در بین مدارک قرار دهید. در ثبت شرکت کسرا می­توانید راهنمایی­های بیش­تری را در این موضوع دریافت کنید. در ادامه یک نمونه اظهار نامه ثبت شرکت برای شما قرار داده­ایم.

    اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص

    نام شرکت :  . . . . . . شركت سهامي خاص

    موضوع فعالیت :

    مدت فعالیت : از تاریخ ثبت به مدت نامحدود

    مرکز اصلی : استان …

    سرمایه شخصیت حقوقی عبارت است  ( به عنوان مثال ) از مبلغ 1000000 ریال نقدی  منقسم به 1000 سهم 1000 ریالی تعداد 1000 سهم آن با نام عادی

    اسامی سهامداران یا موسسین

    آقای …. به نشانی ….

    میزان سهام هر یک از سهامداران

    آقای …. به شماره ملی …. دارنده …. سهم با نام عادی به ارزش …. ریال

    اعضا هیئت مدیره

    آقای …. به شماره ملی …. به سمت رئيس هيئت مديره به مدت 2 سال ( مثال )

    دارندگان حق امضا :

    كليه اوراق و اسناد بهادار و تعهد آور شركت از قبيل چك، سفته، بروات، قراردادها عقود اسلامي با امضاء مديرعامل و رئيس هيئت مديره متفقا همراه با مهر شرکت معتبر مي باشد و همچنين کليه نامه­هاي عادی و اداری با امضاء مديرعامل همراه با مهر شركت معتبر مي­باشد.

    اختیارات مدیر عامل :

    مطابق اساسنامه

    بازرسان :

    آقای …. به شماره ملی …. به سمت بازرس اصلي به مدت یک سال مالی

    خانم …. به شماره ملی …. به سمت بازرس علي البدل به مدت یک سال مالی

    اساس­نامه شرکت مشتمل بر 63 ماده 11 تبصره می باشد که درجلسه مورخ ….. ساعت …. به تصویب رسید.

    راهنمای کامل ثبت شرکت پیمانکاری

    مشاوره

    مراحل تشکیل شرکت سهامی خاص ثبت یک شرکت همواره با دردسرهایی همراه بوده است؛ که باعث می­شود افراد انرژی و زمان اضافه­ای را برای آن مصرف کنند. ما توصیه می­کنیم با کمک گرفتن از موسسه  ­های مربوطه در زمان خود صرفه­جویی کنید و بهینه­ ترین ثبت خود را انجام دهید. موسسه ثبت شرکت کسرا، یکی از بهترین موسسه ­ها برای راهنمایی شما خواهد بود.

    ثبت اطلاعات

    از جمله مراحل تشکیل شرکت سهامی خاص ثبت اطلاعات شرکت است. با مراجعه به سامانه ثبت شرکت­ ها، شما می­توانید؛ اطلاعات شرکت خود را مانند آدرس دقیق، کد پستی، اطلاعات سهام­داران و میزان سرمایه شرکت خود را وارد کنید. توصیه می­کنیم در هنگام ثبت این موارد، دقت کافی داشته باشید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

    تایید نام شرکت

    پس از وارد کردن اطلاعات شرکت، حدود یک الی دو روز زمان می­برد تا نام شرکت شما تایید شود. لازم است بدانید؛ در تمامی اوراق و اعلامیه­ها شما می­بایست عبارت سهامی خاص را پس از نام اصلی شرکت در کنار آن قرار دهید.

    باز کردن حساب بانکی برای شرکت

    پس از تایید شدن نام شرکت، شما می­بایست با مراجعه به بانک، یک حساب بانکی به نام شرکت باز کرده و 35 درصد از مبلغ سرمایه اولیه را به حساب شرکت واریز کنید. پس از آن با دریافت فیش واریزی آن و تاییدیه بانک مبنی بر باز کردن حساب، این دو را روی مدارک ارسالی قرار داده و برای اداره ثبت شرکت­ها ارسال بفرمایید.

    ارسال مدارک و ثبت نهایی

    اخرین مرحله در مراحل تشکیل شرکت سهامی خاص، ارسال مدارک و ثبت نهایی خواهد بود. پس از انجام مراحل بالا، در آخر لازم است؛ که مدارک خود را از طریق اداره پست برای اداره ثبت شرکت­ها ارسال کرده و منتظر بررسی کارشناسان باشید. این مرحله حدود 6 روز برای شما زمان خواهد برد و پس از آن در صورت ارسال صحیح مدارک، شرکت شما به ثبت رسیده و باید مدارک خود را تحویل بگیرید.

    همه چیز درباره ثبت اختراع

    تولید محتوا و سئو: کانون تبلیغاتی فرمو

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *