تغییرات شرکت

تغییرات حق امضا

  •  
    افزایش سرمایه شرکت تغییر آدرس شرکت تغییر سال مالی تغییرات حق امضا تغییرات سمت اعضا نقل و انتقال سھام
    کاھش سرمایه شرکت تغییر نام شرکت تغییر موضوع فعالیت تغییرات تعداد اعضا تمدید سمت اعضا تغییرسھم الشرکه

    تغییرات حق امضا، مسئله ی مهمی می باشد که ممکن است، هر کدام از شرکت ها آن را تجربه کنند. این که چه افرادی در شرکت ها حق امضا دارند، موضوعی است که با توجه به نوع شرکت پاسخ آن متفاوت است و بررسی تفصیلی آن از حوصله ی این بحث خارج است. به طور کلی شرکت ها برای اداره ی امور اجرایی خود، دارای مدیر عامل می باشند که این مدیر عامل نیز دارای حق امضا در شرکت است. در ادامه قصد داریم ضمن تعریف و آشنایی با حق امضا، به طور تفصیلی با تغییر حق امضا نیز آشنا شویم. پس با یکی دیگر از مقالات وب سایت ثبت شرکت کسرا همراه ما باشید.

     

    حق امضا چیست؟:

    قبل از بررسی تغییرات حق امضا، ضروری است که با تعریف حق امضا آشنا شویم. هنگامی که یک شرکت، تاسیس می شود، همانند یک انسان، شخصیت خواهد داشت. این شخصیت، یک شخصیت حقوقی است نه حقیقی. هر شرکتی دارای سرمایه و اقامتگاه می باشد. همانطور که هر انسانی می تواند تکالیف و حقوقی داشته باشد، هر شرکت نیز می تواند دارای حقوق و تکالیفی شود. اما شرکت چگونه می تواند حقوق و تکالیف خود را اعمال کند؟

    در واقع این شرکت باید یک بازوی اجرایی داشته باشد تا بتواند حقوق و تکالیف مذکور را اعمال کند. این بازوی اجرایی، هیئت مدیره و مدیر عامل می باشند. در واقع این افراد به اصطلاح دارای حق امضا شرکت هستند. پس حق امضا را می توان اینگونه تعریف کرد که، حق امضا، اجازه ای است که به برخی از اعضای هیئت مدیره اعطا شده است تا به نیابت از شرکت، اعمال حقوقی آن را انجام دهد. نحوه ی مشخص کردن اشخاص دارای حق امضا، در اساسنامه ذکر می‌شود.

     

    تغییرات حق امضا:

    پس از اینکه یک شرکت ثبت می شود، می توانید هرگونه تغییر و تحولی را انجام دهید. گاهی اوقات نیاز است که تغییر حق امضا، در یک شرکت اعمال شود. مسئله ی حائز اهمیت، این است که این حق امضا در دو بخش امضای اسناد و مدارک مرتبط با شرکت و امضای تعهدات مالی شرکت تقسیم می شود و می توان هر کدام از آنها را به یک نفر اعطا کرد. این تغییرات حق امضا، با رأی سهامداران یا اعضای هیئت مدیره انجام می گیرد.

    اگر سهامداران به این نتیجه برسند که در مورد افراد دارای حق امضا در شرکت باید تجدیدنظر شود، صورت جلسه ای با همین عنوان در مجمع عمومی فوق العاده یا جلسه هیئت مدیره، تنظیم می شود. پس از آن در مورد این تغییرات تصمیم گیری خواهد شد. پس تغییر حق امضا، هم در صلاحیت اعضای هیئت مدیره و هم در صلاحیت اعضای شرکت، منوط به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

     

    مدارک لازم برای تغییرات حق امضا:

    برای تغییرات حق امضا، به مدارکی نیاز داریم. این مدارک شامل موارد ذیل است:

    • ارائه ی مدارک شناسایی نظیر کارت ملی و شناسنامه ی اعضای شرکت.
    • تهیه و ارائه ی آگهی تاسیس شرکت و فراهم کردن کپی روزنامه رسمی.
    • اگر سابقا تغییراتی در شرکت انجام گرفته باشد، ارائه ی مدارک و مستندات مرتبط با آن تغییرات، ضروری است.
    • ارائه ی صورت جلسه امضا شده توسط تمامی اعضا یا سهامداران شرکت.

     

    مراحل انجام تغییرات در حق امضا:

    اکنون باید به این سوال بپردازیم: برای انجام تغییر حق امضا، چه مراحلی باید طی شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم همانطور که گفته شد، اولین قدم برای اعمال این تغییرات تنظیم و تهیه صورت جلسه با موضوع تغییرات حق امضا، می باشد. خوشبختانه، امروزه اکثر کارهای اداری، غیرحضوری پیگیری می شوند. پس از تنظیم صورت جلسه ی مذکور لازم است که این صورت جلسه به همراه اطلاعات شرکت در سامانه ثبت شرکت ها، وارد شود.

    مرحله ی بعدی ارسال پستی صورت جلسه ی مذکور در قالب پاکت های مخصوص( پاکت های پستی زرد رنگ) می باشد. پس از ارسال مدارک فوق الذکر، پیش نویس آگهی تغییر حق امضا، باید مهیا و صادر شود. قدم بعدی، مراجعه به اداره ثبت و تقدیم پیش نویس مذکور به این اداره می باشد. هنگام مراجعه به اداره، باید آگهی را امضا کنید و آن را تحویل بگیرید. آخرین مرحله پرداخت هزینه مربوط به روزنامه رسمی و چاپ آگهی است و تمام.

     

    هزینه ی تغییرات حق امضا:

    مهم ترین مسئله ای که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد، هزینه های انجام تغییرات در حق امضا شرکت می باشد. به طور کلی، نمی توان یک مبلغ واحد برای آن تعیین کرد. در نتیجه برای اطلاع دقیق تر از این مبالغ، ضروری است که با مشاوران ما در ارتباط باشید. اما هزینه هایی که لازم است برای تغییرات حق امضا انجام شود، شامل موارد زیر است:

    • هزینه ای که باید به اداره ی ثبت بپردازید.
    • قیمت ثبت آگهی رسمی که به روزنامه های رسمی پرداخت می شود.
    • هزینه های جانبی نظیر هزینه هایی که شرکت های ارائه کننده خدمات از شما می گیرند.

    تولید محتوا و سئو اهورا طناب

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *